هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی چقدر است؟ دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

دندانپزشک به درمان بیماری های دهان و دندان ، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری‌ها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان می پردازد. البته در سال های اخیر مباحث جدیدی مانند زیبایی دندان وارد حوزه کاری دندانپزشکان شده است. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری خود ، یک یا چند دستیار دارد.

ویژگی های شغل دندانپزشکی

دندانپزشک باید تمرکز بالا برای مدت طولانی، هماهنگی خوب بین دستها و چشم ها و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد. او باید دارای صبر و حوصله زیاد و قدرت بدنی مناسب باشد، گاهی لازم است چند ساعت مداوم روی یک بیمار کار کند.

دندانپزشک باید بتواند به بیماران خود ،به خصوص آنهایی که از دندانپزشکی ترس دارند و همچنین کودکان، آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنها را برانگیزد. کنترل درد یکی از مسایل مهم است که دندانپزشک باید بتواند با کمک روش های موجود و مهارت خود ، درد بیمار را کاهش دهد و در صورت لزوم قبل از شروع کار با صبر و لحنی دوستانه، اطلاعات لازم را به بیماران بدهد.

دندانپزشکی رشته ای است که جسم فرد عمل کننده را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه دندانپزشک باید با انجام ورزش های مورد نیاز به تقویت عضلات و سلامت جسمی خود  بپردازد. چون در غیر این صورت عمر کاری دندانپزشک کاهش پیدا می کند و سلامت جسمش نیز دچار مخاطره می شود. چون دندانپزشک در مدت طولانی یک وضعیت یکسان دارد این می تواند به گردن و کتف و کمر او آسیب بزند.

ساعات کاری دندانپزشک بسته به محل کارش متفاوت است. اگر در جایی استخدام شود، باید به صورت تمام وقت و گاهی شیفتی در شبها یا تعطیلات کارکند. ولی اگر مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار کند، تعیین ساعات کاری برعهده خودش است.

محل کار دندانپزشک در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها می باشد. کلیه وسایل دندانپزشکی باید همیشه کاملا بهداشتی و استریل شده باشند زیرا در غیر اینصورت می توانند انتقال دهنده انواع بیماری ها باشد.

هزینه برپایی یک مطب دندانپزشکی یکی از معضلاتی هست که شاید دندانپزشک هنگام باز کردن یک مطب ممکن است با آن مواجه شود .

هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی

 عواملی که بر هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی تأثیر می گذارد

  • پرداخت وام
    بسیاری از دندانپزشکانی که مطب های خود را شروع می کنند، باید نوعی بودجه برای افتتاح کسب و کار، خرید تجهیزات، شروع به استخدام و بازاریابی مطب خود داشته باشند. بسته به وام دهنده، مبلغ و نرخ بهره، پرداخت وام بخش قابل توجهی از هزینه های شما خواهد بود.
  • بیمه
    برای محافظت از خود، ممکن است تصمیم بگیرید که سیاست هایی مانند درآمد از کارافتادگی، مسئولیت حرفه ای و بیمه عمر داشته باشید. این مهم است که بدانید چه بیمه هایی باید بگیرید و هر گونه هزینه های تکراری که باید انتظار داشته باشید، مانند هزینه سالانه برای حفظ مجوز کسب و کارتان، مهم است.
  • موقعیت مکانی
    علاوه بر موقعیت مکانی مطب تعدادی از عوامل وجود دارد که در هزینه کلی محل فیزیکی مطب دندانپزشکی نقش دارند، از جمله املاک و مستغلات، خدمات آب و برق، امکانات رفاهی، مالیات ، شهرداری، و غیره.
  • حقوق و دستمزد
    هنگام افتتاح یک مطب دندانپزشکی، باید افرادی را نیز استخدام کنید. شما افراد مختلفی را با مجموعه مهارت های مختلف استخدام خواهید کرد، بنابراین مهم است حقوق و دستمزد آنها نیز مهم است.
  • مجوز ها
    شروع فعالیت خود مستلزم آن است که کسب و کار خود را به عنوان یک شخص حقوقی ثبت کنید. از شما خواسته می‌شود که هزینه‌های جواز خود را بپردازید.
  • تجهیزات
    برای را اندازی مطب تجهیزات اداری استاندارد و تجهیزات تخصصی دندانپزشکی نیاز دارید. بسیاری از مطب‌ها همچنین نرم‌افزار مدیریت دندانپزشکی را خریداری می‌کنند تا ذخیره داده‌ها را برای سوابق بیمار، رزرو قرار ملاقات و سایر اطلاعات ضروری فراهم کنند.

ما در اینجا هزینه راه اندازی یک مطب دندانپزشکی معمولی و با حداقل وسایل لازم را بررسی میکنیم.

*** لازم به ذکر است که حدود این هزینه ها تقریبی بوده و با گذر زمان ممکن است این بازه تغییر کند ***

بررسی هزینه تاسیس مطب دندانپزشکی

تاسیس یک مطب دندانپزشکی تجهیزات بسیار زیادی را نیاز دارد. ما در این جا به طور جامع به بررسی این ابزار و هزینه های مربوط به راه اندازی مطب دندانپزشکی پرداختیم:

یونیت دندانپزشکی

یکی از مهمترین تجهیزات یک مطب دندانپزشکی یونیت آن است که قلب مطب دندانپزشکی نیز نامیده میشود و به همین دلیل از بسیاری جهات باید برای پزشک و هم برای بیمار متناسب باشد مانند : قیمت ، آسانی عملکرد و راحتی کاربری

حدود قیمت برای یونیت های دندانپزشکی : از حدود 130 میلیون تومان تا 600 میلیون تومان (و حتی بیشتر!!!)

برای دیدن قیمت ها و خرید یونیت دندانپزشکی می توانید روی این لینک کلیک کنید.

اتوکلاو

با دستور اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت و درمان وجود دستگاه اتوکلاو در مطب های دندانپزشکی امری مهم و ضروری مطرح شده و حتما باید در لیست تجهیز کردن یک مطب دندانپزشکی قرار گیرد .

حدود قیمت اتوکلاوهای دندانپزشکی : از 100 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان

اتوکلاوهای دندانپزشکی بسته به حجمی که دارند قیمت های مختلفی دارند. برای دیدن قیمت ها و خرید اتوکلاو می توانید روی این لینک کلیک کنید.

کمپرسور

کمپرسور دستگاهی است که برای کار یک یا چند یونیت و تجهیزات دندانپزشکی هوای فشرده و متراکم را آماده‌ی ارسال میکند و استفاده میکند از این رو یکی از اجزای جدانشدنی در مطب دندانپزشکی است .

حدود قیمت کمپرسورهای دندانپزشکی : 7 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان

برای دیدن قیمت ها و خرید کمپرسور می توانید روی این لینک کلیک کنید.

لایت کیور

دستگاهی است که به وسیله نور فرابنفش مواد ترمیمی دندان را سفت و محکم میکند. به این کار Curing میگویند.پس از قراردادن کامپوزیت در دندانی که قصد پر کردن آن را داریم ، از لایت کیور برای سفت کردن کامپوزیت استفاده میکنیم. لایت کیور با استفاده از نور فرابنفش خود باعث تراکم و فشرده شدن سریع کامپوزیت‌ها میگردد.

حدود قیمت برای لایت کیور : از حدود 1 میلیون تومان به بالا

دستگاه جرم گیر

جرمگیری، یکی از ضروری‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی است. پلاک‌های میکروبی یکی ازمهمترین عامل‌های ایجاد کننده‌ی بیماری‌های لثه و پوسیدگی های دندانی است. به علت سطح ناصاف جرمهای دندانی، تشکیل پلاک های میکروبی بر روی آنها بیش از دندان است و با مسواک زدن نیز نمیتوان این پلاکها را حذف کرد. این پلاکها، اطراف پرکردگیهای دندانی ودر امتداد لثه نواحی که دسترسی جهت تمیز کردن آنها پایین است تشکیل می شود. تشکیل جرم دندان چنان مرور زمان پیش می رود که فرد تصور می کند که این جرم بخشی از دندان اوست. این تصور که جرم گیری مینای دندان را از بین می برد ناشی از همین تفکر است که فرد جرم را بخشی از دندان خود در نظر گرفته است.

حدود قیمت برای دستگاه جرم گیر : از 6 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان

هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی

اینسترومنت ها

توربین ابزار هایی هستند که سرعت بالا و قدرت پایین دارند و برای برداشتن نسج، پوسیدگی و صیقل کاری باتراش روی دندان در حداقل زمان بکارمیروند. مهمترین قسمت آن کارتریج نام دارد.به طور مستقیم به شلنگ روی یونیت وصل شده ویه هیچ موتوری نیاز ندارد در کنار آن آنگل‌ها ابزار هایی هستند که دارای گشتاور بالا وسرعت پایین بوده و توسط یک موتور کار میکنند.اینسترومنت ها بدون شک از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای موجود در یک مطب دندانپزشکی هستند .

حدود قیمت برای اینسترومنت ها : 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان

آمالگاتور

برای پر کردن دندان از آمالگام استفاده میشود. آمالگام و جیوه باهم ترکیب میشوند و در پر کردن دندان به کار میروند . به آمالگام‌های کپسولی آمالکپ می گویند.

حدود قیمت برای آمالگاماتور : از حدود 4 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان

ساکشن

برای ایجاد مکش در هر یونیت دندانپزشکی در طول یک روز حدودا ۱۵۰۰ لیتر آب آشامیدنی به هدر میرود که میتوان با استفاده از این دستگاه مصرف آب را به صفر رساند .

حدود قیمت برای ساکشن : از حدود 8 میلیون تومان به بالا

برای دیدن قیمت ها و خرید ساکشن می توانید روی این لینک کلیک کنید.

دستگاه پک

از نفوذ میکروب‌ها به وسایل پک شده جلوگیری میکند وهمچنین درباره اینسترومنت های پک شده باعث فزایش طول عمر این ابزارها میشود .

حدود قیمت برای دستگاه پک : از 5 میلیون تومان به بالا

دوربین داخل دهانی

با نصب دوربین و یک مانیتور بر روی یونیت میتوان تصاویر  REAL TIME (در لحظه) دندان را در حین جراحی بر روی مانیتور مشاهده کرد و حتی میتوان تصاویر را ضبط و همچنین ذخیره نمود.

حدود قیمت برای دوربین داخل دهانی : از حدود 12 میلیون تومان به بالا

رادیوگرافی

یکی از روش های سریع و دقیق تشخیص آبسه دندان، پوسیدگی دندان، نقایص فک و دندان و انواع ناهنجاری ها و آسیب های دیگر ، استفاده از دستگاه ها و دوربین های رادیوگرافی می باشد.

حدود قیمت برای رادیوگرافی : از 70 میلیون تومان به بالا

برای دیدن قیمت ها و خرید رادیوگرافی می توانید روی این لینک کلیک کنید.

اولتراسونیک

حمام اولتراسونیک در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی برای حذف بقایای آلی مانند خون و بزاق، از ابزار و دستگاه های قبل از استریل کردن مورد استفاده قرار میگیرد.

حدود قیمت برای برای اولتراسونیک : 6 میلیون تومان به بالا

مزایای راه اندازی مطب دندانپزشکی

مزایای راه اندازی مطب دندانپزشکی

راه اندازی مطب دندانپزشکی مزایای زیادی دارد. در درجه اول، به شما این امکان را می دهد که از سلامت دهان و دندان بیماران خود محافظت کنید و لبخندهای زیبایی ایجاد کنید و این کار بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این، به ‌عنوان یک صاحب کسب ‌و کار، می ‌توانید سلامتی بیمار را در اولویت قرار دهید و در نهایت حرفه ‌ای پردرآمد ایجاد کنید، به ‌ویژه اگر خودتان صاحب اصلی کار باشید.

یک عمل دندانپزشکی موفق به مراقبت با کیفیت بالا و گزینه های درمانی پیشرفته برای اولویت دادن به سلامت بیمار نیاز دارد.

ارائه خدمات دندانپزشکی پیشرفته یک مزیت رقابتی را فراهم می کند و به شما امکان می دهد محصولات و خدماتی را که ممکن است رقبا نداشته باشند به روز کنید.

استفاده از تجهیزات دیجیتالی در راه اندازی مطب دندانپزشکی

هنگامی که یک مطب دندانپزشکی راه اندازی می کنید، می توانید از آنچه که کلینیک شما را منحصر به فرد می کند، استفاده کنید. وسایلی برای دندانپزشکی آرامبخش یا تامین نیازهای دندانی کودکان و بزرگسالان.

استفاده از تجهیزات دیجیتالی برای بالا بردن رضایت بیمار، سرعت در انجام کار بیمار و دقت بالای آن ها در جهت راحتی دندانپزشک، از دیگر مواردی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب مطب دندانپزشکی این آزادی را دارد که برنامه زمانی خود را تنظیم کند، تجارت رویایی خود را مدیریت کند و پتانسیل درآمد خود را به بالاترین حد برساند.

شروع راه اندازی مطب دندانپزشکی

شروع راه اندازی مطب دندانپزشکی می تواند یک اتفاق پربار با مزایای مختلف باشد که برای بسیاری از دندانپزشکان جذاب است.

یکی از مزایای راه اندازی مطب دندانپزشکی، پتانسیل ثابت شده بازار و متأسفانه وجود دائمی بیمار است.

از مزایای شروع یک مطب دندانپزشکی از صفر می توان به جذب آسان بیمار، به کارگیری تجربیات گروهی به صورت شخصی و  داشتن منبع مالی شخصی اشاره کرد.

داشتن مطب دندانپزشکی آزادی شغلی را به ارمغان می آورد و به شما این امکان را می دهد که برنامه زمانی خود را تنظیم کنید و در تصمیم گیری استقلال عمل داشته باشید.

بازاریابی دیجیتال برای راه اندازی مطب دندانپزشکی

بازاریابی دیجیتال و لیست کسب ‌و کار محلی می ‌توانند ابزار قدرتمندی برای جذب بیماران جدید به مطب دندان ‌پزشکی باشند. در ادامه چند استراتژی موثر برای بررسی وجود دارد:

ساخت وب سایت

وب سایتی برای مطب دندانپزشکی خود راه اندازی کنید که کاربرپسند، از نظر بصری جذاب و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

کلمات کلیدی مرتبط و عباراتی را که بیماران ممکن است هنگام جستجوی خدمات دندانپزشکی در منطقه استفاده کنند، در صفحات سایت خود بگنجانید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

از تبلیغات جستجوی پولی مانند Google Ads برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مرتبط با خدمات دندانپزشکی استفاده کنید.

این کار کمک می کند تا زمانی که بیماران به طور فعال در جستجوی مراقبت های دندانی هستند، سایت مطب دندانپزشکی شما در بالای صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر شود.

بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

استراتژی‌ های سئو داخلی صفحه و خارج از صفحه را برای بهبود دیده شدن سایت در نتایج جستجوی ارگانیک اجرا کنید. این کار را به یک سئو کار حرفه ای بسپارید و یا خودتان فردی را با دانش سئو استخدام کنید.

بازاریابی محتوا

محتوای با کیفیت و آموزنده مرتبط با مراقبت از دندان ایجاد و به اشتراک بگذارید. این کار شامل پست های وبلاگ، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و محتوای رسانه های اجتماعی می باشد.

با ارائه اطلاعات ارزشمند، مطب می تواند خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد از تخصص دندانپزشکی به کاربران و بیماران ارائه دهد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر وارد سوشال مدیا شوید. به ‌روزرسانی ‌ها، رضایت بیماران، محتوای آموزشی و تبلیغات ویژه را برای ایجاد آگاهی از برند و جذب بیماران جدید به اشتراک بگذارید.

دریافت ری اکشن از بیماران

بیماران راضی را تشویق کنید تا نظرات مثبت خود را در پلتفرم‌ هایی مانند سایت شما در گوگل و صفحه اینستاگرام شما ارائه دهند. برای نشان دادن تعهد مطب به رضایت بیمار، به بررسی ها به صورت حرفه ای و سریع پاسخ دهید.

هدف گذاری محلی

تبلیغات آنلاین را برای هدف قرار دادن جمعیت های محلی خاص، مانند خانواده ها، افراد حرفه ای یا گروه های سنی خاص، با استفاده از گزینه های هدف گیری جغرافیایی موجود در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و تبلیغات گوگل تنظیم کنید.

با استفاده از این بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌ های فهرست ‌بندی مشاغل محلی، یک مطب دندانپزشکی می‌ تواند حضور آنلاین خود را افزایش دهد.

همچنین به مخاطبان بیشتری دست یابد و بیماران جدیدی را که فعالانه به دنبال مراقبت‌ های دندانی با کیفیت بالا در منطقه محلی هستند، جذب کند.

در انتها :

ما در این مقاله تلاش کردیم تا هزینه تاسیس مطب دانداپزشکی را به طور خلاصه برای شما عزیزان بازگو کنیم. امیدواریم که مطالب دکر شده برایتان مفید واقع شده باشد. اگر سوالی در مورد هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی وجود داشت که پاسخ آن را در این مقاله نگرفتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محدوده  قیمت های گفته شده در این متن براساس کلیه محصولات موجود در مارکت ها و عرضه شده در ایران است و صرفا قیمت محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی اول دنتال نمی باشد.

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *